Friday, October 9, 2015

Unambitiously Me

Selalu..aku tak sedar bahawasanya aku tidak begitu ambitious. Sampailah sesuatu berlaku lalu aku terasa seperti denggg kenapa hang tak ada ambition yang begitu wahai amirah? Selain daripada tiada cita-cita yang padu, kukuh dan menyakinkan, aku juga tiada permintaan yang jelas dalam pelbagai aspek. Orang putih kata ambiguous.

Itu hari pegi tempah baju untuk konvo which is unpredictable sebab ingat nak pakai baju raya lepas sekali eh ada rezeki lebih, ayah pulak parking kereta dengan niat nak beli grocery tapi parking betul-betul depan kedai kain. Jadi, emak buat kali entah ke berapa ratus tanya 'takmau buat baju ka?' Well, bila kita nak konvo yang excited adalah orang lain, kita blur. Emak dengan adik aku dah siap tempah awal-awal lagi baju nak gi konvo aku okay. Ha, kembali pada cerita parking depan kedai kain, maka aku yang entah fikir apa 'ya' kan aja. Beli pun sesuka hati saja pilih.

Aku pilih, salmon peach. Lepas balik rumah aku terfikir apakah yang merasuk minda aku pilih warna itu. Wei, aku tak pernah pakai color yang kategori girly gitu. Comfort color aku biru, hijau, hitam, dan keluarga dark color. Mungkin aku fikir nak keluar dari comfort zone? Haha ridiculous betul pemikiran aku. Lepas check date convo haha gelak besar sebab macam seiring dengan date mense ja..haha. Tak kisah la iklan pad canggih cemana pun, aku bukan yakin sangat dakyah orang bisnes ni. Pakai warna cerah ketika mense adalah so not me. Dah satu hal pulak..lol. Kenapa aku kena overthink benda begini? Kenapa? -.-"


Oh, jumpa tailor pun satu hal. Makcik tu punya excited ingat aku bawak sketch design sebab nampak aku ambik kertas dari beg plastik padahal aku ambik resit beli kain hahaha. Dah tu taktahu nak pesen apa. Aku nak baju kurung hmm itu pun baju kurung banyak jenis alala tak suka betul nak kena buat decision, Aku cuma bagitau yang paling penting aku nak kain dia mampu buat aku melangkah luas-luas. Makcik tailor sempat nganjing, jangan risau bukan langkah ja nak berlari sampai hujung dunia pun boleh. Denggg dia punya sarcasm boleh tahan. 

Sebabkan aku takda certain design on my mind. Aku tak kisah asalkan tak ketat macam sarung nangka since aku telah mengembang seperti panda *part panda tu, ayah aku yang kata*. Tapi kekesalan muncul apabila tau bahawa tak boleh bawak masuk handphone masa convo ceremony. Baju kurung tiada poket, tak boleh seludup dan ini sudah boleh buat aku freakout. Walau bagaimanapun Yanie bagi idea penyeludupan berjaya hehe so problem consider solved. Nampak tak bila benda ambiguous susah la. Lain kali aku kena plan ahead eh ada pulak lain kali ya..hee. 

Percayalah jika tiada impian lebih sukar daripada ada impian yang sukar dicapai. 


Assalamualaikum.
M. 

No comments:

Post a Comment