Thursday, October 1, 2015

Saying Goodbye

Kalau difikir-fikir bab saying goodbye is one of the hardest moment. Tak semudah elsa nyanyi let it go..let it goooooo.. Eh si Elsa pun bertahun hidup baru reti let it go, ha nampak kan susah nak let go something. Aku dalam fasa bingung macam biawak terlepas lepastu konfius mana nak pegi bila tersesat kat jalan raya..lepastu gelabah sorang-sorang.

Nak sangat sambung belajar tapi taknak guna duit mak ayah dah. So, kumpul la seringgit sehari eh sampai anak lapan pun belum tentu boleh bayar yuran sambung belaja..sebab duit masuk tabung dua minit lepastu keluarkan balik gi beli cikedis..haha. Tapi sejujurnya aku memang kumpul duit seringgit sehari tapi hari aku keluar rumah saja. Kalau aku tak keluar rumah, aku tak menabung. Jangan tanya amalan apa aku buat ni..aku sendiri pun tak paham. Saja nak kabo, aku jarang keluar rumah, jadi tabungan pun sendu..kehkeh.


Berbalik kepada goodbye thingy, aku rasa susahnya nak move on and chasing the dreams. Rasa macam taknakkk, aku rela pi belajar hmm tapi belaja tak membuahkan wang..haha mode mata duitan tetiba. I need money, well everyone need money..LOL. Rezeki setakat ni, Alhamdulillah baik..walaupun dosa banyak bertimbun-timbun, Tuhan tu Ar-Rahman, Ar-Rahim..Dia bagi macam-macam bentuk rezeki. Bersyukur dan jangan tamak! :)

Convocation aku hujung Oktober ni..dapat sesi pagi wohoo itu dream comes true. Gembira dan sedih juga. Finally saying goodbye to coursemate yang awesome. One of good friend dengarnya tak dapat datang, sedih. Tapi aku faham priority hidup manusia ni bagaimana. It's okay panjang umur, murah rezeki boleh jumpa lagi. <--repeat chant ni sampai pengsan haha. 

As we grow up, priority change..we change too, to be better.

M.

4 comments:

  1. nang sambung, tapi guna duit menabung plus pinjam duit adik beradik...hahaha, nak buat pinjaman, memang tak la, nak mintak duit dengan parents pon, memang tak, tapi kadang-kadang diorang kasi, tp just cukup nak beli tiket pergi dan balik...lepas tu, berjimat laaaaaa, good luck mira, insyaAllah rezeki tu ada :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. woah baguslah nang dah plan ahead. kita masih blur lagi haha. btw, tahniah and goodluck to you too nang :)

      Delete
  2. congrats for your convo. anyway, this line "Eh si Elsa pun bertahun hidup baru reti let it go, ' made my day :) sumpah kelakaqqq

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha aimi..thankyou :) nanti turn awak pulak.

      Delete