Saturday, March 15, 2014

Kesempatan

Dunia ni seronok juga sebenarnya. Bergaduh inginkan itu ini sebab rasa diri sendiri bagus. Finee..

Aku bosan bergaduh berebutkan sesuatu yang aku rasa tak perlu. Dalam satu group esaimen aku, semua berebut nak bagi idea itu ini sampaikan apa yang aku cakap langsung taknak dengar. Aku sedar lah muka aku ni memang ala-ala bodoh dan tak reti apa-apa. Tahu. Lama dah aku tahu. Memandangkan aku malas nak buat apa-apa sebab bodoh kan..aku pun bertukar jadi opportunist. Ya, si pengambil kesempatan dalam kesempitan..kahkah.

Keji. Aku tahu. Tapi saja aku nak tengok sejauh mana mereka boleh pegi. Go group mate! Punyalah tak pedulikan aku si opportunist ni, diorang nak senyum pun malas. Okay. Oh, tapikan keja taknak assign ke aku lepastu emosi aku tak buat keja. Dia punya emosi bukan marah-marah tu. Dia punya emosi jenis silent treatment anggap saja aku tak wujud. Haa, cenggitu.. So, cuba bagitau wajar tak aku jadi opportunist? Hahaa..


Kaedah memberi tamparan virtual kepada groupmate aku ni, senang ja. Biasanya aku tak buat apa-apa, aku biar lecturer yang berkata-kata. Dah kena komen itu ini dengan lecturer biasanya down lah kan. Tapi sebab aku tak buat keja..sebab tak siapa peduli aku..aku kisah apa? Bukan keja aku yang kena kritik..hoho. Kesalahan ejaan..ayat tunggang terbalik itu biasa tapi bila kena kritik memang panas juga telinga tapi pada aku sungguh tak terasa apa-apa sebab aku tak buat apa-apa.. Kalau kena bash kaw kaw pun aku masih boleh sengih kerang. Sungguh aku tak tipu. Menambahkan kekejian aku siap tolong betulkan ayat tu sama-sama dengan lecturer. Kena jeling. Kisah pulak aku? Hahaa.

Kesimpulan..aku memang muka lurus, sopan dan inesen bak kata mak aku. Tapi tu semua hilang lepas aku berkata-kata. Mulut puaka lah jugak..kohkoh. Cemana emak tahu aku bermulut puaka pun taktahu la. Setahu aku, yang emak sedia tahu aku mulut berapi..kehkehkeh.

Part time oppurtunist,
Mira.

2 comments:

  1. gud job mira!
    klu msalah ak lain plak,dorg xnk buat pape lgsg..jd parasit jer...hoho

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa itu satu hal. senang, hang kena buat muka serius bila assign keja dekat groupmate hang. kalau mesej jgn duk letak 'hehe' ka smiley sebijik..jangan! buat serius.

      Delete