Friday, October 11, 2013

Masak.

Sepatutnya aku nak meng-upload resepi Chicken chop yang mudah tapi pemalas nak menaip step by step dengan tekun lagi berjaya. Mungkin lepas raya, kalau rajin..haha. Lama sebab kena ingat balik setiap step. Aku belajar ni sebab join workshop masak-masak anjuran kelab hospitaliti uum ni. Untung ada course macam ni, boleh join aktiviti kelab diorang..hehe.

Aku sebenarnya bajet terer, tak tulis dalam buku pun apa yang encik tukang ajar tu cakap. Semua buat on the spot..haha. Rare tak rare. Kalau lupa pun hmm..google resepi kat internet je lah. By the way, encik tukang ajar tu lelaki. Malu jugak la tapi memikirkan prinsip 'apa nak malu ketika nak belajar' aku pun membuang perasaan tak selesa tu. Aku taktau macam mana nak cakap, tapi aku jenis yang tak reti nak bersembang dengan lelaki. Rasa tak selesa cemana ntah. *even dengan boyfriend sendiri pun awkward..hehe.


Ok, let's call tukang ajar as T. Dia yang suruh panggil camtu. Basically junior dari segi sem tapi senior dari segi usia..kekeke. Boleh gitu. Dan aku rasa selesa sebab tukang ajar nombor dua classmate ko-k bersamaan dengan perempuan, M.. Pheww..lega. Taklah aku malu-bertanya-sesat-jalan..haha.

Masa sesi workshop tu aku pegi sorang, roommate aku tak suka masak-masak ni. So, redha je lah pi sorang pun. Lagipun kitchen tu dalam kawasan kolej aku, bukan jauh pun. Kalau kena naik bus memang tak pegi lah. Sebelum ni diorang buat workshop best-best tapi kat kitchen yang agak jauh. Sedih hati ni tau. Dah la takda geng. Dulu ada la diorang buat pizza, sushi dengan apa ntah lagi. Jeles je tau tak dapat join.

InsyaAllah sem ni bakal join segala jenis workshop masak-masak dengan diorang. Bayar yuran RM15 untuk setiap satu jenis bengkel lepastu masak step by step. Tukang ajar tak kedekut ilmu dan siap dengan tips lagi, makanan boleh bawak balik dan paling best datang lenggang bawak diri dengan duit je..hehe. Pada aku memang berbaloi la. Lagipun aku mana tahu masak western..hihi.

Itu sahaja. Assalamualaikum.
Love, Mira.

2 comments:

  1. fuyoo..cayalah mira..menu raya nanti leh ler hidangkan western food utk tetamu..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaa..raya kat kampung kak. takdanya western food ni. mau tok marah, katanya makan lauk je keja..hehee.

      Delete