Thursday, May 16, 2013

Suddenly Get Annoyed.

Assalamualaikum.

Sementelah aku meng-update belog pada ketika ini maka,
ketahuilah bahawa esok ada kuiz, macam besa.. =..=
Hari ada kuiz memang tangan gatal nak menaip.
Ini namanya tabiat buruk lagi annoying dan maha menyusahkan diri pada masa hadapan.

Sudahlah.
Aku cuma rasa aku nak meluahkan perasaan tak puas hati aku hari ni.
Kali ni aku bengkek dengan senior kerek.
Setakat senior setahun usah begitu poyo.
Padahal umur sebaya ja pun.

Aku tak faham dengan orang yang post something kat facebook
dan harap semua orang take note dengan kata-kata mahupun arahan dari mereka.
Melainkan anda lecturer, aku faham kalau tetiba ada last minit punya announcement.
Tapi kalau bukan lecturer usah poyo.


Kau nak kitaorang isi borang tapi takdak statement besar gedabak sebagai status.
Yang ada hanya document yang kami kena edit dan masukkan point yang kau highlight.
Memang edit details tu mudah. Sangat mudah.
Tak, tak tipu memang mudah.
Tak sampai 5minit pun. aku rasa.

Tapi kau ingat semua orang menghadap facebook 24/7 macam kau?
Kau ingat semua orang ada smartphone macam kau?
Ada tab macam kau?
Tak. Aku takdak. Tak mampu pun nak beli segala gadget mahal tu.
Kalau nak bagi boleh pm kat facebook.

Ya, aku memang tak up to date. outdated. dan sebagainya.
Kalau nak tegur atas kelewatan kami, guna ayat baik-baik lah.
Memang ingat kami semua akan tunduk dengan tekanan yg kau bagi?
Haruslah tidak.

Pesanan untuk kau dan kau, masa bbq nanti kalau mulut macam longkang
seperti selalu memang dinasihatkan bersedia siap-siap.
Aku ni selalu simpan bila bengang tapi sekali dah meletup, sendiri mau tau lah.
Sekian.

Sakit hati, Mira.

4 comments:

  1. alahai..xpatut betul diorang buat jr yg sebaya macam nie..hehe pape pon, sabar jela mira ye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang dah selalu kena perli tapi sabar lagi setakat ni. tq kak. :)

      Delete
  2. yakkk!!!!tah pape je org cam gitu...sekeh je mira...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ingat nak sekeh. tapi macam malas nak gaduh. hang tau aku ganas cemana kan..hehe.

      Delete