Thursday, October 13, 2011

Gadis Seperti Aku.

Assalamualaikum.
Bila tengok tajuk post ni, macam tajuk lagu kan? Tapi aku bukan la nak cerita pasal lagu Alif Satar yang dinyanyikan balik oleh Shila Amzah tu. Aku pinjam tajuk sebab macam best je..hehe. Okay, berbalik pada perkara asal, aku sebenarnya cuma nak luahkan apa yang aku alami kat sekeliling aku. Persepsi orang pada gadis seperti aku yang panas baran ni!

Aku mengaku aku panas baran. Sekarang pun aku cuba kurangkan sikit-sikit. Masalahnya orang asyik anggap aku ni baran je memanjang. Agaknya diorang fikir aku dalam tido pun mimpi marah orang agaknya. Tolong la tau, aku pun manusia biasa jugak, ada masa aku hepi..ada masa aku sedih. Takkan la seluruh hidup aku ni nak dedikasikan pada aktiviti panas baran tu. Tak logik lanngsung..haih.


Bila aku baran..marah sikit orang tu orang ni. Mula la cakap, aku ni takleh kena tegur la. Ego tinggi sangat, perasan bagus la. Berlagak, sombong..over..apa lagi? Semua aku kena. Aku pun tak faham la. Aku marah kat orang lain, orang lain yang nak emo kenapa? Rasanya mungkin orang yang emo tu terasa la agaknya. Tapi aku peduli apa. Takdak kaitan dengan hidup aku pun.

Bila aku mai feeling sweet je, mesti orang nak perli-perli aku. Kadang-kadang aku nak jugak cakap yang aku happy gila..nak cakap aku excited. Nak kongsi cerita. Tapi payah la, semua benda tak kena.  Aku tak berhak untuk jadi sweet walau untuk seminit kah? Jawab la wei.. Pelik sangat ke kalau orang yang dulu panas baran jadi sweet.

si panas baran yang tension sebab takleh jadi sweet.

p/s: susah betul nak jadi normal pada pandangan orang..-.-"


Love, Mira.

7 comments:

  1. wink wink.
    'Memang takkan ada gadis seperti aku
    Tapi yang lebih baik banyak'



    like like likeee!

    ReplyDelete
  2. nak join nurul LIKE jugak!! hehe.

    ReplyDelete
  3. hehe. pakat pakat like nohh. erm, tapi betullah. memang diri kita nampak kasar, tapi dah lumrah hati perempuan, ada jugak lembutnya. kenapa susah orang nak terima hakikat tu haa?

    ReplyDelete
  4. sweet hg tu bila hg tgh happy je..sbab pipi hg akn jd tembam n ak rasa nk tarik2 pp tu...tp harapan la kn,t mkn penampar plak....hehehehe

    ReplyDelete
  5. nurul, betui2..terima la kita seadanya kan! patutnya blog pun kena ada butang LIKE la,lagi best..hehe.

    ReplyDelete
  6. yalah dayah ooi, takkan tengah marah nk sweet2 pulak. tak macho la..haha. ceh, selama ni hang duk tarik pipi aku tu apa? tarik bajet macam tarik doh roti canai..:P

    ReplyDelete
  7. sedap kot dpt tarik pp hg..tp kena pndai pilih masa n tempat yg sesuai r,klu tak dh lama kena mkn tapak selipar...hahahahahaha

    ReplyDelete